مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۳/۰۲/۰۶
    سگ

سلفی

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۲ ب.ظ

همه چیز، حتی نوع ایستادن در عکاسی ها هم فرق کرده

چندسالی هست که دوربین سلفی جایگاه ویژه ای تو عکس ها پیدا کرده

این که چرا بیشتر عکسهای قدیم تو پوزیشن های مشخص و جمعی صورت میگرفت، خودش بحث جدا داره اما

Selfie ، متاثر از دنیای امروزه. سلف به معنای خود، اهمیت نقش فردی رو تو زندگی ها نشون میده

 جبر اجتماعی و محیط نسبت به گذشته کمتر شده و افراد نقش مستقیم تری تو زندگی شون دارن

عکس، ثبت لحظه هاست و انتخاب زاویه، نشانگر دید نگاه به بیرون.

وقتی در داستان، زاویه دید اول شخص باشه، روند داستان با سوم شخص متفاوته؛ روایت درونی میشه و متکی به فرد

داستانهایی با روایت اول شخص ، از قرن 20 رواج پیدا کرد.یعنی تا حدودی نوظهور

حالا نوبت به روایت دوربین هاست! دوربین هایی که از "خود" میگن

حتی چیزی که تو تمام عکسهای سلفی دسته جمعی هم مطرح میشه، اهمیت "خود" ه ؛دیگرانی که کنار "من" اهمیت پیدا میکنند،دیگرانی که با محوریت من مطرح میشن...

دنیای جدید ، عرصه ظهور من هاست؛ من هایی از نگاه دوربین.



سخته فکر کنم الن تو مراسم اسکار، صرفا جهت یه حرکت تازه بدون پیشبینی و برنامه ریزی برای صنعت آینده این کار رو انجام داده باشه
شناختن نیاز جامعه و سرخوردن رو علاقه مندی ها و بعدها، ارائه چیزهای جدید از پس هرکسی برنمیاد...


  • ۹۶/۰۵/۲۴
  • ۱۹۲ نمایش

نظرات (۱)

همون قضیه ی فردگرایی مسخره ست که دارم همیشه داد می زنم و ازش شکایت دارم. هرچند شاید خودم هم به ناچار آلوده ش شده باشم...
پاسخ:
نمیدونم میشه بهش گفت مسخره یا نه
تحلیل عمیقتری میطلبه
ولی کاملا محسوسه زاویه های دید تغییر کرده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی