مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۳/۰۲/۰۶
    سگ

Gone Girl

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ب.ظ

فیلم دیگه ای که این چندوقت دیدم، Gone Girl بود؛یه شب تا صبح به قیمت قرمزی چشم؛ اما واقعا چسبید:))

من برخلاف روایتی که داستان داشت و زنه رو یه هیولا نشون داد و مرد قصه رو یک قربانی ، همچین نظری ندارم...

کلیدواژه های این فیلم:  رسانه ، زن و خیانت بود.

شما با این سه عنصر چی میتونین بسازین؟

اما نویسنده، یک داستان جالب و حیرت انگیزی بوجود آورده که ممکن نیست با این سه عنصر به ذهنتون خطور کنه...

ایمی، در بطن رسانه پرورش پیدا کرده. پدر و مادرش از بچگی بهش یاد دادن نقش بازی کن! اونی باش که نیستی!

و این زن، همه ی زندگی اش داشت تمرین میکرد تا چطور نقاب داشته باشه.چیزی که رسانه ها میخوان.

 داستان، مثل همه ی داستانهای معمولی دیگه، موضوع خیانت شوهر به همسرش رو داره.

اما جذابیت داستان مربوط به زمانی میشه که واکنش زن قصه رو میبینیم

من تازه متوجه شدم همه ی مردها قابلیت مستعد خیانت رو دارن و حدود 70 درصدشون هم مرتکب میشن.تو همه جوامع

اما زن چه واکنشی داره؟چه واکنشی میتونه داشته باشه؟

یا اینکه بکشی کنار و تف بندازی تو صورت طرف

یا اینکه ندیده بگیری و زندگی کنی

یا اینکه انتقام بگیری!

این قصه به این دلیل جذابه که انتقامش، انتقام معمولی نیست!

شیرت حلال ایمی! این حیوون عوضی که حالا خودشو به موش مردگی زده ، همونی بود که تو موضع ضعف، روی تو دست بلند کرد و بعد بالاکشیدن همه زندگی و چشیدن طعم تو، سراغ یکی دیگه رفت.

نوش جونت هرکاری که کردی و هر انتقامی که گرفتی:)

تو یک بیمار روانی نیستی.تو یک زن عاقل هوشمندی که اجازه ندادی احساساتت بهت غلبه کنه و مثل همه زنهای دیگه تو سکوت و خفت زندگی کنی

دیدن این فیلم رو به همه برای فهمیدن نقش تاثیرگزار رسانه و همچنین تربیت هوشمندی زنانه توصیه میکنم

  • ۹۶/۰۵/۰۳
  • ۵۵۶ نمایش

gone girl

فیلم دختر گمشده

نظرات (۴)

این فیلم رو خیلی وقت پیشا دیدم. یعنی دقیق به خاطر ندارمش. و خب نمی گم من مرده رو تایید می کنم ولی از زنه متنفر شدم. واقعا متنفر...
پاسخ:
منم بعد تموم شدن فیلم، دلم به حال مرده سوخت که چجوری باید این اژدها رو تحمل کنه...
چجوری کسی رو هرروز ببینه که چهره واقعیشو شناخته و ازش نفرت داره...
اما بعدا که نشستم فکر کردم، دیدم این دقیقا حس زنهاست نسبت به مردها، بعد از خیانت...
اونم بعد از اینکه فهمید با چه هیولایی زندگی میکرده، چجوری بهش خیانت کرده، نسبت بهش چه نفرتی پیدا کرده..
حالا فقط کاری کرد که همون حس رو به مرده منتقل کنه
همین!
اما حالا که زن مرتکب همچین کاری شده، برامون نفرت انگیز و نابخشودنیه...
حتی ذهن منم درگیر چارچوبای از پیش تعیین شده بود...
اما الان بهش حق میدم و تاییدش میکنم
باید دوباره ببینمش تا بتونم دفاع کنم از نظرم یا حتی تایید کنم حرف تو رو.
اما خب تا اونجا که یادمه زنه جدای از کنش اشتباه بن افلک بیمار بود و من واکنش اش رو طبیعی و دفاع به حق ندیدم...
پاسخ:
خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونم بابت جوابی که دادی:))))
باورم نمیشه!
که کسی بگه نمیتونم فعلا حرفی بزنم ،
چون به چیزی که تو ذهنمه مطمئن نیستم و باید مستدل حرف بزنم!!!
وای باورم نمیشه!!!
یه نفر تو بحث دنبال "منم منم" گفتن نیست!!!!

وای خدایا ، باورم نمیشه...!

بله.حرف شما صحیحه.چیزی که فیلم نشون میده اینه که زنه کلا بیماره.
چون با دو نفر قبلی هم که رابطه داشت، رابطه سالمی برقرار نکرده بود...
اما من نمیخوام به قضیه اینجوری نگاه کنم
چون نظر ایمی رو درباره اون دوتا آدم نمیدونیم. ایمی نگفته چرا اینجوری باهاشون رفتار کرده.ما فقط قضیه رو از زبون مردهای قصه شنیدیم.
ایمی تو رابطه آخرش، یعنی ازدواج با نیک، زمانی شروع به کشیدن نقشه گرفت که خیانت و سردی نیک رو دید.
به گمونم حتی اگرم بیمار بوده، اینبار خودش قصد آزار نداشته

اما بازم خوشحالم بابت نظری که دادی
واقعا ممنونم
حتی حاضرم یه بار دیگه، فیلمو با دیدی که تو درباره اش حرف میزنی ببینم...
خیلی حال کردم
مرسی
مثکه هنوز به نظر بی طرف حقیقت جویانه میشه امید داشت... :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وااای منم از خوندن جوابت کلی شوکه و هیجان زده شدم و تو اولین کسی هستی که تا حالا این طور نگاهی بهم داشته. واقعا **** حق داشت که این دقت و ریزبینیت رو تحسین می کرد توی یک گفت و گویی که با هم داشتیم.😊
می دونی ولی خب من یک شخصیت آینه وار و مثل ماه دارم! یعنی واکنش هام به طور خیلی زیادی به کنش های اطرافیانم بستگی داره. پس بدون شخصیت و دیالوگ تو اینجوری بوده که من همچین جوابی بهت دادم.
پاسخ:
خیلی قبول دارم حرفتو
که نوع رفتار و کلمات و نگاه و جوابی که ما میدیم، عملکرد اطرافیانمونو رقم میزنه تا درصدی.
قبلنا که خیلی شگفت زده میشدم و میگفتمتحت تاثیر قانون جذب و این چیزاست.
اما خدایی یه چیز ساده است؛ واکنش ها رو ما خودمون میسازیم.
الان که نگاه کردم،با نگاه و ذهن الانم تو این پست ، مستدل بودن و اعتقاد به حرف درست و جلوگیری از مجادله رو ندیدم
اما به طور کلی جزو قوانین ذهنیم هست
احتمالا تو برخوردهای قبلیم متوجه اش شدی
همینکه متوجه اش شدی ، دریافت کردی و متقابل عمل کردی هم جای تشکر داره.
چون خیلی ها فقط عبور میکنن و براشون مهم نیست.
موفق باشی و مانا :)
واااااای ایمی بهترین بووود . خیلی حال کردم با حرکتش :))
پاسخ:
خیلی خوب:)))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی