مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

پیام تسلیت

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۲۶ ب.ظ

داشتم فکر میکردم اگه بابا یا فرد نزدیکی از خانواده ما فوت کرد,چقد تحمل پیام تسلیت دیگران برام سخته.

برای اونا که فقط یکی دو جمله است: خدا بهتون صبر بده,روحشون شاد...

ولی برای من یه دنیا درده. روحش شاد؟!؟!

کی؟ بابا؟ همون که تا دیروز باهاش زندگی میکردم؟

همون که تکیه گاهم بود؟

همون که باهاش غذا میخوردم؟

حالا دارین میگین شما از اون به من نزدیک ترین که رفتنشو تسلیت بگین و برام صبوری بخوایین؟؟

نه...نمیتونم تحمل کنم

شماها کی هستین که دردشو بفهمین؟

واقعا فک میکنین این حرفا تسلی میده؟ یا پدر رو برمیگردونه؟ یا جاشو پر میکنه؟

حالم بهم میخوره از پیامای مناسبتی.از حرفای تکراری رسومی. از اینکه شماها برای انجام وظیفه و ادای احترام همون جمله تکراری و مرسوم خدابیامرزه و بهتون صبر بده ی بی حس و مسخره رو ادا کنین و برید دنبال زندگی خودتون. حالم بهم میخوره.

ترجیح میدم تو تنهایی , این مساله رو کشف کنم و نبود بابا رو بپذیرم و باهاش کنار بیام تا جلو پیامای مسخره شما سرتکون بدم و برای ادای احترام بگم ممنون.

نه. نمیفهمین و با این پیامای تکراری مسخره فقط دردو بیشتر میکنین...

.

.

اینروزا که عزرائیل حمله کرده و دونه دونه داره برمیچینه آدمای دور و برمو, برام سخته پیام تسلیتا.

واقعا حس همدردی ندارم و از گفتن پیامای تسلیتی آزار میبینم.

هر لحظه خودمو میذارم جای اونا و میبینم با این پیامای مزخرف,چقد حالم بدتر میشه و دوست دارم لال مونی بگیرم و چیزی نگم تا خودشون به درد خودشون عادت کنن.

.

این اتفاق اگه برای من افتاد,دور میشم از همه

از همه ی آدما

مثل همیشه,تنهایی بهترین مرهم و همراه خواهد بود.

شاید کمی بعدتر هم,نزدیکانی که راه دلو بلدن و میفهمم که منو میفهمن.

ولاغیر.

بقیه کشک و دوغه.رسم و رسومه

  • ۹۶/۰۸/۰۴
  • ۲۶۷ نمایش

نظرات (۴)

ایشالا که نیاز به تسلیت گفتن به شما نباشه
البته در شرایط مشابه باید به دیگران تسلیت گفت. هم توقع دارن هم اگر نگیم ناراحت میشن.. سلایق خیلی فرق داره. 
پاسخ:
به هر حال,دیر یا زود,این اتفاق می افته
.
بله. متاسفانه تو یه دوراهی سخت منو قرار میده این موضوع. که دیگران توقع دارن و من خودم آزار میبینم😕
چند شب پیش خواب دیدم که تسلیت نگفتم و طرف ناراحت شده
فرداش بلند شدم پیاما رو فرستادم😐
  • مهدی صالح پور
  • من ترجیح میدم تمام راه های ارتباطیم با همه قطع شه چیزی از کسی نشنوم. واقعا اینها آدم رو آروم نمیکنه... 
    پاسخ:
    بله.واقعا
    بهترین یاریگر,خود آدمه
    منم تا قبل اینکه توی موقعیتش قرار بگیرم همین فکر رو می کردم. ولی با اینکه اون سفر کرده فامیل درجه یک ام نبود اما غم اش تا چند وقت گرفتارم کرد. و اون موقع این تسلیت گفتنای سرسری و الکی واقعا باعث بهتر شدن حالم می شدن. نمی دونم چرا...
    پاسخ:
    ولی برای من نه.
    به قول یکی از کامنتای قبلی,آدم تا آدم فرق میکنه
    بطور کلی باید رو اصول جمعی پیش بریم
    یعنی عرض تسلیت
    یادته توو مدرسه گفتی: به ریحانه حداد فوت پدرش رو تسلیت گفتم و بعد جفتمون خندمون گرفت؟ اون موقع کاملا باهات موافق بودم که این صحبتها دردی رو دوا نمیکنه
    اما این چند صباحی که گرفتار بیماری عزیزان و مرگ مفاجات اونها بودم، برای منی که سالهاست تنها راه دفاعیم فراره، از توو خونه نشستن و خاموش کردن گوشی و دی اکتیو تلگرام و اینستا تا جواب ندادن تلفن خونه و... گرفته، وقتی میدیدم آدمها با پیگیری های مستمر بلخره یه سوراخ ارتباطی پیدا میکردن و همین جمله های کلیشه رو میگفتن واقعا دردام ذره ذره تسکین پیدا میکرد، حتی حرفایی که به گروه خونیم نمیخورد، از مشهد تماس میگرفتن بهم میگفتن تو به مصائبی که به اهل بیت رفت فکر کن، این دردها که پیش اون دردها هیچه =))
    پاسخ:
    شاید شرایط افراد حتی نزدیک فامیل با خونواده فرق داشته باشه
    مثلا اگه من ازدواج کنم,مسلما مرگ پدرم, انقدر برام سخت نخواهد بود که الان...
    نبودن کسایی که باهاشون زندگی میکنی,اونم وقتی تو زندگی تو تاثیر بشدت واضح و آشکاری دارن,خیلی سنگین تره...
    شاید اولش تسلیتا مسکن باشه,ولی یه ماه بعدش چی؟ تو سختیا چی؟ تو کمبودا چی؟ 
    برا مرگ عزیزان میتونم حرفتو قبول کنم اما حساب خونواده جداست...
    افسردگی بسیار بلندمدتی رو میطلبه که با پیام تسلیت تسکین بخش نیست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی