مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۳/۰۲/۰۶
    سگ

ساپیوسکشوال

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱ ق.ظ
یه سریال پلیسی رو جدیدا شروع کردم و دوباره عاشق شخصیت باهوش فیلم شدم و فهمیدم جدن من تو این زمینه ید طولایی دارم!
در حقیقت جذذذاب ترین ویژگی برای من تو انتخاب آدما، باهوشی هست.
اگر کسی رو واقعا باهوش بسنجم، برام خواستنی میشه و حتی اون فرد رو زیبا و خوشتیپ و جذاب میبینم!
چه دختر و چه پسر! چه دوست، چه خواستگار، چه همکلاسی و حتی دانش آموزام!!
مث این بازیگره که در نگاه اول شبیه میمونه اما الان برام زیباترین مرد دنیا شده !!!
 از بین خواستگارا سربه زیر و معتدل ها دلمو میزنن. فرد جسور و زرنگ و حواس جمع که هرچیزی رو نپذیره و حتی به من گیر بده و آچ مزم کنه، برام جذذابه!
مامان میگه آدم بشو نیستی...نمیفهمی زندگی با فرد باهوش چقد سخته. یه آدم حسابی انتخاب کن و سربه راه شو.
ولی من نمیتونم. اون زندگی معمولی و یکنواخت هیچ مزه ای برام نداره. بعد یه مدت افسار پاره میکنم و خودم مشکل ساز میشم خب...
واژه ای که اتفاقا تو همین سریال درباره این ویژگی گفت رو سرچ کردم و به چه دنیای عظیمی رسیدم و وجه بزرگی از شخصیتمو انگار پیدا کردم!

ساپیوسکشوال، به انگلیسی Sapiosexual، از دو کلمهٔ «Sapiens» به معنای باهوش یا خردمند، و «Sexual» تشکیل شده است. طبق تعریفی که در دیکشنری برای این واژه ارائه شده، شخصِ ساپیوسکشوال کسی است که برای برقراری رابطهٔ جنسی، بیش از هر چیز دیگری هوش و ذکاوت طرف مقابلش را ملاک قرار می‌دهد.

به بیان بهتر، این شخص بیشتر از آنکه به ظاهر زیبا و دیگر ویژگی‌های این‌چنینی اهمیت بدهد، به‌دنبال یافتن ویژگی یادشده در طرف مقابلش خواهد بود.

اشخاص ساپیوسکشوال، به واسطهٔ مغز و ذهنیات طرف مقابل‌شان تحریک می‌شوند و بینش و فراست او برایشان هیجان‌انگیز و مجذوب‌کننده است. آن‌ها به پیدا کردن کسانی گرایش دارند که ذهنی نافذ، کنجکاو و جسور (به این معنا که از مطرح کردن پرسش‌ها و مسائل غیرمتداول واهمه‌ای نداشته باشند) دارند.


نشانه های افراد ساپیوسکشوال

بیایین

. هوش و خرد بالا، در کنار گفت‌وگوهای مفهومی، موجب تحریک اشخاص ساپیوسکشوال می‌شود و برایشان الهام‌بخش است

لذتبخش ترین لحظه های عمرم زمانیه که فهمیده میشم و میفهمم :) شما باورتون نمیشه....

۲. مدرک علمی اهمیتی برای اشخاص ساپیوسکشوال ندارد و مهم‌ترین ملاک‌شان، هوش و ذکاوت است

اینو همیشه داد زدم و میزنم و خودم همین مسیرو دنبال کردم.

۳. عاشق مباحثه هستند 

تو کلاس فلسفه، منو می انداختن جلو بحث راه بندازم معلم سوال نپرسه!

۴. جذابیت ظاهری را هم تحسین می‌کنند، اما به گفت‌وگو علاقهٔ بیشتری نشان می‌دهند

دقیقا همون چیزی که بالا اشاره کردم!

۵. اشخاص ساپیوسکشوال هر چه بیشتر کسی را بشناسند، بیشتر جذبش خواهند شد

بارالها! داره درون منو میخونه!

۶. از گفت‌وگوهای کوتاه‌مدت بیزار هستند

۷. رفتارها و صحبت‌های احمقانه و پرخاشگرانه اشخاص ساپیوسکشوال را به‌شدت ناراحت می‌کند 

از زور بیزارم. اما کافیه یکی بیاد و نظرات دیکتاتورانه شو منطقی باهام حل کنه....180 درجه میچرخم. حرف.منطق.حرف!

۸. اشخاص ساپیوسکشوال جایی مثل کتاب‌فروشی را برای ملاقات با دیگری، به کافی‌شاپ و امثال آن ترجیح می‌دهند 

یا حضرت عباس! این از کجا میدونه؟!

۹. این اشخاص معمولا شنونده‌های فوق‌العاده خوبی هستند 

  عاشقانه ترین جمله ای که اون یارو ، بعد یه شب بحث طولانی بهم گفته بودهمین بود. که سنگ صبورش شدم و من از لذت پاره شدم!

۱۰. جمله‌بندی درست و رعایت قواعد دستوری برای این اشخاص بسیار اهمیت دارد

آیا این به این بخش اختصاص داره؟ فک میکنم دلیلش چیز دیگه ای باشه اما خب همینم درمورد من صادقه!

۱۱. صِرف مطالعهٔ زیاد برای‌شان به معنای باهوش بودن طرف مقابل نیست

هرخری که کتاب خورده باشه باهوش نیست. باهوشی اصلا به کتاب نیست. این کاملا واضحه. چرا مورد جداگونه نوشته اش؟

۱۲. همیشه به‌دنبال یادگیری هستند

آخ آخ آخ! دقیقا ویژگی ای که برای خودم تعریف کردم جدیدا. و چقد از این ویژگی ام راضی هستم!

  • ۹۹/۰۳/۱۳
  • ۲۶۴ نمایش

نظرات (۵)

آقاااا از این متنا بود که می‌خوندم می‌گفتم این منم :)) حتی اون مورد ۱۰ :))

حالا نمی‌دونم شایدم الان جوگیر شدم، باید بیشتر بهش فکر کنم.

پاسخ:
خود خودتی! شک نکن!

به به...پست چقدر مرتبطِ با این ایام و ماهِ پراید:)))

من قبلتر که شروع کرده بودم به مطالعه و تست دادن و کسبِ اطلاعات در مورد ال جی بی تی کیو پلاس، توی یکی از تست ها اتفاقی به این رسیدم که ساپیوسکشوال ام...و یادمه یکی یکی برای خواهرم میخوندمشون و میگفتم ببین ببین منو میگه!

پاسخ:
سلام
متوجه نشدم.مگه چه ایامی هست که ربط داشته باشه به پراید و این مفهوم؟

من تازه با این مفهوم آشنا شدم و اصلا از این تسته اطلاع نداشتم. شما که گفتین سرچ کردم و متوجه شدم.
و خیلی خیلی جالبه بنظرم که یکی از بیرون انقد دقیق میتونه ویژگی های تو رو حدس بزنه :)))

اسم سریال احیانا مانی هیست نبود؟ :)

توکیو خطاب به پروفسور؟

پاسخ:
شمام این سریالو حفظین؟ :))))

آره، مخصوصا این جمله رو چون خودمم بهش فکر کردم توی ذهنم‌موند... کلا شخصیت توکیو بنظرم خوب شخصیت پردازی شده بود.

حرف مسکو بهش توی‌ گاو صندوق هم خیلی جالب بود که پیش زمینه ای برای اتفاقات سرقت دوم شد در‌ واقع !

پاسخ:
من هنوز فصل یکم.
آقا جلو جلو توضیح ندین! :)
  • ایمان تی اس
  • سلام بنظرم بیاین افراد سایپو یه گروه یاانجمن تشکیل بدیم؛سایپو امیشه مطمین😎

    پاسخ:
    :)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی