مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

لجنزار سیاست

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ب.ظ

یه بابایی نوشته بود فک کردی برا حکومت کاری داره مشکلات ازدواجو از سر راه امثال تو برداره؟

اون از قصد تو رو درگیر مایحتاج اولیه ات نگه میداره تا فکرت تو همون سطح باقی بمونه ، نکنه ذهنت باز بشه و به مشکلات بزرگتر و بالاتر فک کنی که اوضاع خطری میشه.

قبلا بهش فکر کرده بودم ولی از اینکه این فکرا به ذهن یکی دیگه هم رسیده و این قضیه محتمل تر میشه، قلبم به درد میاد.

از اینکه تو این لجنزار سیاست گیر کردیم و هیچ جای دنیا نمیتونیم ازش خلاص شیم.

 

  • ۹۸/۱۱/۱۲
  • ۱۹۶ نمایش

نظرات (۳)

من که اون دنیا زیر بار هیچ گناهی نمیرم!

بخدا... یه عده راست راست میگردن و گوه میزنن به روح و روان ما جوونها که به حداقل های زندگی قانعیم اونوقت خدا بخواد یقه مون رو بگیره بگه چرا نمازت کم و زیاد شد!

 

پاسخ:
البته حساب نماز که جداست
ولی در کل اگه قیامتی باشه خدا بدادشون برسه.

چرا حساب نماز جداست؟

چون عادت کردیم و اگر انجامش ندیم حس بدی پیدا میکنیم؟

چون از خدا دور میشیم اگر نخونیم؟ با خوندنش نزدیکیم؟ این نزدیکی چه تاثیری توی زندگیمون داره و چقدر باعث رشد و پیشرفتمون میشه ؟

البته من جدیدا همچین اعتقادی پیدا کردم که چیزی که توی زندگی بازدهی نداره و باعث افزایش بهره وری آدم نمیشه باید حذف بشه... برای من داشتن دانش مالی و پدر پولدار به مراتب خیلی بهتر از خواندن نماز از روی عادت هست!

 

پاسخ:
حساب نماز جداست چون یه امر شخصیه بین بنده و خدای خودش.
اما موارد قبلی که بهش اشاره کردین شامل حق الناس میشه.


من هیچ وقت باور نکردم خدا اون دنیا بیاد خِر منو بگیره چرا نماز نخوندی!!
مث این میمونه بگه چرا وقتی گرسنه ات بود غذا نخوردی!
غذا نخوردی که نخوردی.به درک. به خودت آسیب زدی.

من همیشه غذاهامو با لذت نمیخورم اما مجبورم همیشه بخورم تا نمیرم.
نمازخوندن منم همین حکمو داره.
بعضی وقتا با ولع سراغش میرم.اما باقی وقتا میرم که یادم باشه زندگی هرگهی هم که باشه، یه صاحب داره بالاسرش.
فکر اینکه تو این تاریکی تنها باشم، دیوونه ام میکنه.
نماز یه طنابه که تو خوشی و درد، منو وصل میکنه به یه نفر که یادم بمونه ته همه اینا اون برام میمونه.نه هیچ چیز دیگه.
یه جور قراره.
یه ساک ساک.
من نماز رو عامل پیشرفت نمیدونم.همونطور که خوابیدن و غذا خوردن رو نمیبینم. اما از ادوات لازم برای زندگی سالمه.

هرم نیاز مازلو 😐

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی