مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

رهایم نکن

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۰۲ ب.ظ
از دهه دوم ماه رمضون با سریال رهایم نکن همراه شدیم. بنظرم ماجراهای جالبی داشت و به قول برادرم همه شخصیتا خاکستری اند.
یه رفیق داشتیم تو دبیرستان که بهم گفت راستگویی همیشه خوب نیست.آدما جنبه راستگویی رو ندارن.
باهاش موافق نبودم.همون روز جلو معلممون یه اعتراف کردم و عن شدم.
این مساله همیشه تو ذهنم بود. که راستگویی بله یا نه.
اما نتیجه ای که این سریال برای من داشت این بود که اگر روزی خواستی حقیقت رو بگی، خیلی چیزا بهم میخوره.بهتره بی سر و صدا همه چیزو درست کنی. یه جایی یکی از خواهرا گفت کاش هیچ وقت واقعیتو نمیفهمیدم.من نمیخوام واقعیتو بفهمم. من میخوام همون برادر خودمو داشته باشم. الان به کی اعتماد کنم؟
بعد اعتراف رسول خیلی چیزا بهم خورد. بزرگی-کوچیکی از بین رفت.قبح حلال و حروم خوردن بهم ریخت
وقتی ببینی یکی بزرگتر از تو، معلم تو، کاری کرده که همیشه ازش نهی میشدی، ناخوداگاه پرده ای از گناه از جلوت برداشته میشه و یه قدم به سمتش تشویق میشی.
خودم رو میذارم تو موقعیت... با سابقه ای که از خودم درست کردم،چه گناهی بعد اعتراف، بدترین اثرها رو بجا میذاره؟
اگه یه روزی دیگران بفهمن رابطه نامشروع با کسی داشتم، خیییلی چیزا از بین میره. اعتماد پدر و مادرم، حیای تمام دخترهای فامیل که منو به دید یک مذهبی میبینن. اعتبارم پیش فامیل. اعتماد دوستانم به حرفهام درباره وفاداری و صداقت و پاکی.
نمیگم گناه از من دوره. نمیخوام برای گناهها ارزش گذاری کنم و بگم رابطه نامشروع از دروغ بدتره. اتفاقا بنظرم گناهها تو موقعیت های مختلف تاثیر و ارزش های متفاوتی دارند. اما برای شخص من، این گناه بزرگترینشون محسوب میشه با توجه به موقعیتی که دارم و سابقه ای که از خودم ساختم.
اگه یه روزی تو همچین موقعیتی گیر کردم، به گمونم نباید حرف بزنم. باید پنهانش کنم. باید تو خفا درستش کنم. حتی اگه پای حق الناس وسط باشه. یه سری چیزا این وسط از خود گناه مهم ترن.مث "اعتماد" نباید له بشن که دیگه نمیشه زندگی کرد...
تو اگه پنهانی یه چیزو به گند کشیدی، تو ملا عام چند چیزو باهم پایین میاری و به گند میکشی
ولی به طور کلی این روند، سیر مخفی کاری و ریا رو رواج میده. به شخصه اینو بیشتر ترجیح میدم تا شکسته شدن ارزشها و اعتبارهای قابل اعتمادمو. شاید چون تو همچین جامعه ای زندگی کردم بیشتر بهش عادت دارم!
آخر سریال هم خیلی هندی طور تموم شد. یعنی چی که با پاک شدنش مُرد؟! زندگی واقعی وقتی شروع میشه که با این خجالت چندسال دیگه بین همون آدمایی که شماتش میکردن، زندگی کنه و خودشو نگه داره. چیه این مسخره بازیایی که واسه خودشون ته فیلم میبندن؟!!
  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • ۳۹۳ نمایش

نظرات (۱)

منم موافقم بعضی وقتا نباید حقیقت رو ب اطرافیانمون گفت چون اونا هم زوایای پنهانی دارن ک اگر ما بدونیم ازشون دلسرد میشیم... مخفی کاری نیست فقط یک جور حفظ حریم و احترامه
پاسخ:
اصطلاح جالبی بود.حفظ حریم و احترام👍
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی