مزگت

مزگت یعنی عبادتگاه
بدون درنظر گرفتن دین خاصی
هروقت نیاز داشته باشم، به اینجا پناه میارم و مینویسم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جنگ

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶ ب.ظ
آدم که آمادگی داشته باشه، میتونه بره جنگ با سپاه ابرهه؛ همین که ناخوش احوال شد، حال کل کل با اهل خونه رم نداره...
اون روزا ذوق داشتم، تازه نفس بودم. آماده بودم برای سازندگی، ایستادگی...
لهم میکردن، آخ نمیگفتم! از صحنه بدرم میکردن،پرو پرو برمیگشتم...
اما قصه حالا فرق میکنه؛ خودم کشیدم کنار...
یه بی تحرک که منتظر امواجه تا هر طرف که میخوان، ببرنش
"خواست" برای من رنگ باخته
راضی شدم به تقدیر. اسمشو گذاشتم تقدیر، انتظار...
نه که فک کنی انتزاعی تخیلی قصه میبافما، نه! جسمی نشون داده خودشو...
باورم نمیشد اگه خودم نمیدیدم
اونروزا تو سرمای زمستون، با یه سوییشرت میرفتم برا امتحانا و همه ی مسیر با اتوبوس مترو بود...
سرحال بودم، دنیا برای من بود...نه خستگی ، نه درد، نه سرما، هیچی معنا نداشت!
از همون خیال خوشا که میخوندم: چه ترسم از ستیز شب که صبح سینه ام چراغی است!
دفترچه بیمه ام خالی بود که تاریخ انقضاش سر رسید!
اصن مریضی کاری با ما نداشت!
سه سال طول کشید...ذره ذره آب شدم؛پاییز نیومده، پالتو به تن و شالگردن پیچیده، نوبه سوم سرما منو از پا می اندازه و مثل روزای آسم بچگی سرفه هامو به رخ میکشه...
اونم وقتی که تمام مسیر رو با تاکسی میرم.
باور کنی یا نه، روحیه تو همه چی تاثیر داره؛ حتی به اجازه ورود مریضی...
من اختیارو گذاشتم کنار، دستی توش ندارم.از همه چی بریدم.
 هرجا تقدیر خدا منو کشوند، بلند میشم و دوباره از همونجا می ایستم
شاید جهان دیگری ؛ مستی و شور و مثنوی
  • ۹۴/۰۸/۲۸
  • ۱۹۶ نمایش

نظرات (۲)

سلام
چرا اختیار رو از خودت می گیری
خدا برای بنده هاش هیچ وقت بدی نمی خواد
پس صدا بزن اختیارت رو
اون باید برگرده 
چون خدا بهت عقل داده 
فرصت انتخاب 
فرصت امتحان
تو باید تلاش بکنی هر چقدر هم به نتیجه ای که فکر می کنی نرسی 
گر چه وصالش نه به کوشش دهند
هر قدر ای دل که توانی بکوش
پاسخ:
"وقتی انقد به در و دیوار میزنی که نمیشه یه کاری،
حتما قرار نیست که بشه"

"گاهی اوقات امید داشتن به چیزایی که تکلیف شون برای نبودن معلوم شده، اصرار اشتباهیه"

واندادم. صبر کردم.معلق. منتظرم. که ببینم خدا منو کجا قل میده تا وایسم.
با همه تدبیر خویش ما سپر انداختیم
روی به دیوار صبر چشم به تقدیر او
چاره مغلوب نیست جز سپر انداختن
چون نتواند که سر درکشد از تیر او
کشته معشوق را درد نباشد که خلق
زنده به جانند و ما زنده به تأثیر او
سعدی جان
پاسخ:
عالی بود.
عالی ...
با اجازه شما میخوام نخ نما کنم بس که استفاده کنمش...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی